HADİSLER DİNİN KAYNAĞI MI ?

Günümüz İslam dünyasında din hakkında söz sahibi kimselerin hem fikir olduğu düşünce din konusunda önce Kuran sonra sünnetin ve hadisin kaynak olarak esas alınması gerektiğidir.Peki bu düşünce ne derece doğrudur? Bu düşünce Kuran’ın onayından geçer mi? Geçiyorsa veya geçmiyorsa nedeni nedir ?

METODOLOJİMİZİ BELİRLEMELİYİZ

Öncelikle dinde kaynak olarak hangi kitapların esas alınması gerektiğini kafamızda oturtamazsak diğer konularda sorun yaşamamız olağandır.Bu yüzden bu problemi ortadan kaldırmak için metodolojimizi iyi belirlememiz,belirlediğimiz takdirde ise bu metodolojinin dışına çıkmamaya özen göstermemiz gerekmektedir.

Kuran bu konuda bize apaçık bir yön çizmektedir.Bu yönün dışında kalan herşeyse Kuran’ın çizdiği yönün karşısında geçerliğini yitirmekte ve siz Kuran’ın çizdiği yönün dışında bir yönde ilerlemeye kalkarsanız o sizi çıkmaz sokaklara götürmekte ve karanlıklara hapsetmektedir .

KURAN’IN BİZE ÇİZDİĞİ YÖN NE ?

Kuran bize din konusunda uymamız gereken TEK kitabın Kuran olduğunun altını çizer.Çünkü siz Tanrı’dan gelen bir mesajın yanına beşeri kitapları koyduğunuz zaman ,Tanrı’nın mesajını yeterince anlatamadığını onu bir beşerin açıklamasına ihtiyaç duyacak kadar aciz bir varlık olduğunu kabul etmiş olursunuz.

Oysa Allah kendine yapılan bu yetersizlik etiketlemesinden münezzehtir,ve zaten mesajında  bunu açıkça belirtmiş ,Kuran’ın mübin(açık),mufassal(detaylı) olduğunu vurgulamış,kendi kitabından başka kitapları dini kaynak olarak kabul edenlere sitem etmiş,onları tehdit etmiştir.

  • ‘Kendilerine okunmakta olan kitabı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?’ 29-Ankebut Suresi 51
  • ‘Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici,bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik.’ 16-Nahl Suresi 89
  • ‘Hüküm yalnız Allah’ındır. O kendisinden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur. Ama insanların çoğu bilmiyorlar.’ 12- Yusuf Suresi 40
  • ‘Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz.Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O’nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur.’ 18-Kehf Suresi 26,27
  • ‘Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.’6-Enam Suresi 38
  • ‘Ey iman sahipleri, size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın.Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.’ 5-Maide Suresi 101

Sadece yukarıdaki ayetleri okuduğunuzda bile eğer ki aklınızı işletirseniz Kuran’ın din konusunda yeterli olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz.Bu düşünceyi anlarsak uydurulmuş dinin yüzyıllar boyu düşmüş olduğu bir çıkmaz yol olan ‘Tanrı’nın kitabı,beşerin açıklamasına ihtiyaç duyar.’ ideolojisi yıkılmış,uydurulmuş din çöpe atılmış,tertermiz İslam’la yeni ve bembeyaz sayfalar açılmış olacaktır.

HADİSLER DİNİ KAYNAK OLAMAZ MI ?

  Hadislerin dinin kaynağı olduğunu dile getiren kişilerin çoğu hadislerin Muhammed Peygamber zamanında yazıldığını zanneder.Oysaki hadislerin Muhammed Peygamberden yaklaşık 200-300 yıl sonra yazıldığını hadisçiler bile kabul eder.

Örneğin Kütüb-i Sitte yazarlarının doğum ve ölüm yıllarına bakarsanız ,elçiden yaklaşık 200-300 yıl sonra yaşamış olduklarını görürsünüz:

Buhari (810-869)

Müslim bin Haccac (821-875)

Nesai(829-915)

Tirmizi(824-892)

Ebu Davud(817-889)

İbni Mace(824-887)

Yukarıda görüldüğü üzere muhadislerin doğum ve ölüm tarihleri elçiden yaklaşık 200-300 sene sonradır.Yani bu şahıslar hadisleri birebir elçiden duyup da kitaplarına almamış,elçiyi duyanın duyanı şeklinde 6-7 nesil sonrasının kulaktan duyma aktarmalarını kitaplarına almışlardır.

Eğer ki bunlar size inandırıcı gelmiyorsa elçi döneminde yazılmış olan bir kitap,yani arkeolojik delil var mı diye araştırabilirsiniz ,araştırdığınızda alacağınız cevap kocaman bir hayır olacaktır.

Hadisleri savunan kişilere bakıldığı zaman onların dahi doğru düzgün hadis kitaplarını okumadığını sadece hocaların ağzında gezen 100-150 hadisi anca bildiği,bilgi birikimlerinin yalnızca ilmihallerden oluştuğu görülür.Zaten bu kesimi dinlerseniz hepsinin aynı cümleleri papağan gibi tekrarladığını görürsünüz.

HADİS İNCELEMESİ

  Hadisleri incelerseniz ,hadislerin hem akıl ile,hem Kuran ile ,hem de kendi içlerinde bile tutarsızlığın olduğunu görürsünüz:

Kuran : O’nun benzeri gibi hiçbir şey yoktur.’42- Şura Suresi 11

Hadis: “Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” Müslim-İman 302; Buhari 97/24, 10/29; Hanbel 3/

Kuran: Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir. 112- İhlas Suresi 4

Hadis: “Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. Öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.” Hanbel 5/243

Kuran: Dinde zorlama yoktur.2-Bakara Suresi 256

Hadis:“Dinini değiştireni öldürün.” Nesei 7-8/14; Buhari 12/1883

1. Çelişik Hadis: “Kan aldırmak, yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.” Tirmizi Oruç 60; Ebu Davud Oruç 28; Buhari Oruç 32

2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.” Ebu Davud Oruç 29-30; Tirmizi Oruç 59; Buhari Tıp 11

1. Çelişik Hadis: “Peygamber oruçlu iken hanımlarını öptü.” İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası

2. Çelişik Hadis: “Oruçluyken hanımını öpenin durumu sorulduğunda Peygamber; ‘Orucu bozulmuştur’ dedi.” İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası

1. Çelişik Hadis:

“Biriniz evinde namazı kılar da sonra namaz kılmakta olan imama yetişirse, onun arkasında namaza dursun. İkinci kıldığı onun için nafile olur.” İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası

2. Çelişik Hadis: “Bir namazı günde iki defa kılmayın.” Ebu Davud 2/56

Hadis: “Yeryüzü balığın sırtındadır. Cennete girecekler ilk olarak bu balığın ciğerinden yiyecektir.” Buhari 3/51

Hadis: “Peygamber’e, Allah’ın yerleri ve göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber; “Bir bulut içerisinde idi; üstü hava, altı hava idi.’ dedi.” Hanbel 4/11

Hadis: “Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler.Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince, Peygamber bizi engelledi.”Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163

 

Yukarıdaki hadisler,hadislerin dinin kaynağı olamayacağı konusunda verdiğimiz sadece birkaç örnektir.Hadis külliyatı incelendiğinde bunlar gibi pekçok akıl ve mantık dışı hadis görülür.

ELÇİ HADİS YAZIMINI YASAKLADI

  • “Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.” (Müslim, Sahihi Müslim,Kitab-ıZühd; Hanbel, Müsned, 3/12,21, 33)
  • “Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve ‘Yazdığınız şey nedir?’ dedi.‘Senden işittiğimiz hadisler’ (sözler) dedik. Hz. Peygamber; ‘Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.’ dedi” (El Hatib, Takyid,)
  • “Allah elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.” (Tirmizi, es-Sünen, K. İlm)

Kuran’da borçların yazılması dahi EMREDİLİRKEN ,hadislerde gördüğümüz üzere elçi hadis yazımını KESİNLİKLE YASAKLAMIŞTIR.Dikkat edin uygun görmemiştir değil ; YASAKLAMIŞTIR.Eğer ki hadisler dinin kaynağı ise elçi neden hadis yazmını yasaklasın,madem hadisler Kuran’ın pratiği elçi neden doğruyu bulmamızı engellesin?

Bu soruları düşündüğümüz vakit Kuran’ın tek başına yeterli olmasının ne kadar büyük bir lütuf olduğunu görürüz.

Eğer ki aramızda hala elçiye itaatin hadisler olduğunu düşünenleriniz var ise ELÇİYE İTAAT hakkındaki yazımızı http://kurandan.pw/elciye-itaat/ okumalarını önerir

HADİS PİRAMİDİ

Hadis piramidi olarak adlandırdığımız dönemlere göre hadis sayısını ifade eden piramide baktığımızda elçi zamanına yakın dönemde hadis sayısının en az olduğunu,zaman geçtikçe hadis sayısının arttığını görürürüz.Oysaki tablonun bu şekilde değil,tam tersi yönde olması gerekirdi.

Yani elçi zamanına yakın dönemde hadislerin sayısının daha çok olması gerekirdi ,çünkü o zaman elçinin sözünü duyan daha çok kişi olacak ve hadislerin doğruluk derecesi daha yüksek olacaktı.

Sırf bu bilgi bile hadislerin ne kadar güvenilmez olduğunu göstermek için yeterlidir.

HADİS KELİMESİ KURANDA NASIL GEÇİYOR ?

Kuran’da geçen hiçbir kelime tesadüfen oraya konulmamıştır,çünkü ALLAH herşeyi bilir.Bu ayrıntıyı kavradığımız takdirde Kuran’ın mucizevi yapısı gözler önüne serilmiş olacaktır.

Hadis kelimesinin Kuran ve Allah’ın dışında kullanımı her zaman olumsuzdur:

  • ‘Bu Kuran uydurulacak bir hadis (söz) değildir. Aksine o önündekini tasdikleyici, her şeyi detaylandıncıdır. İnanan bir topluluk için kılavuz ve rahmettir.’ 12- Yusuf Suresi 11
  • ‘Şimdi sen bu hadise (söze) inanmazlarsa, belki de arkalarından kendini eritircesine üzüleceksin.’ 18- Kehf Suresi 6:Yani elçinin uymadığımız zaman üzüleceği TEK söz Kuran’dır.
  • ‘İşte bunlar, Allah’ın ayetleridir ki onları sana gerçek olarak okuyoruz.Hal böyleyken Allah’tan ve ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorlar?’45- Casiye Suresi 6
  • ‘Kimin hadisi (sözü) Allah’tan daha doğru olabilir?24- Nisa Suresi 87
  • ‘Eğer doğru sözlüler iseler onun(Kuran’ın) benzeri bir hadis getirsinler.252- Tur Suresi 34
  • ‘İnsanlardan öyleleri vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak ve o yolu oyalanma aracı yapmak için hadis eğlencesi satın alırlar.İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır.’31- Lokman Suresi 6
  • ‘Ey inananlar, yemeğe çağrılmadan Peygamber’in evlerine girmeyiniz…Yemeği yiyince dağılın, bir hadise dalmayın. Böyle davranmanmanız Peygamber’i rahatsız eder.’ 33- Ahzab Suresi 53
  • ‘Hani Peygamber eşlerinden birine gizli bir hadis söylemişti. Derken o bunu haber verdi. Allah da ona bunu açığa vurunca, o da bir kısmını açıklamış bir kısmından vazgeçmişti.’66- Tahrim Suresi 3

Yazımızı çarpıcı birkaç ayet ve bir soru ile bitirmek istiyorum:

AYETLER:

‘Onların sana yönelttikleri her teze karşı, biz sana gerçeği ve en güzel açıklamayı(TEFSİRİ) getiririz.’ (Furkan-33)

‘Allah, sözün en güzelini, birbirine benzer iç içe ikili manalar ifade eden bir Kitap halinde indirmiştir.'(Zümer-23)

SORU:

‘Dinimizi çelişkilerle dolu hadislerden mi öğreneceğiz,yoksa kendinden herşeyin detaylı açıklaması olarak bahseden Yüce Kitabımız Kuran’dan mı?’

YORUM VE ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUZ…

yaklaşık kuranvegercek

Ayrıca kontrol

Şuayb ve Medyen Halkı

Şuayb ve Medyan Halkı hakkında ayetler, Konulara göre ayrılmış ayetler ve sıralanmış ayetler ...

10 Yorumlar

  1. My name is MÜSLÜMAN

    Tabiki dinimizi hadisleri çürüten kurandan öğreneceğiz olay bu kadar NET… ?

  2. Daha önce yayınlamıştım… Konu benzer olduğu için yazımı aynen kopyalıyorum…

    Konu hakkında güzel bir makale yazmışsınız… Lakin bir hususta katkıda bulunmak isterim…
    Bu hadis kaynakları ne zaman yazılmıştır sorusuna cevap arayalım mı?
    Buhari Sahihi ne zaman yazılmış?… Böyle yazılmış bir kitap var mı?…
    Hiç mi düşünmüyorsunuz?..

    Ehli Sünnet ulemasının kendi kabullerine göre, Buhari Kitapları bize tek bir kaynak olarak gelmemiştir. Onun yerine kabul gören değişik rivayetlerden seçilen AL-Kushaymaninin (d.389) Buharinin öğrencilerinden Al Firabri dayanarak oluşturduğu kaynaktır.

    Yani; Buhari tarafından yazılmış bir Sahihi Buhari yoktur. Peki ne vardır. El- Kushmayhani (d.389) tarafından Buharinin öğrencilerinden El Fabri dayanarak yazdığı derleme vardır. İbn-i hacer ve onun derlemesini su web sitelerinden google çeviri aracılığı ile okuyabilirsiniz. (http://www.centralmosque.com/biographies/asqalani2.htm ve http:// http://www.thesaurus-islamicus.li)

    Ehli Sünnet ulemasının açıkça kabul ettikleri gerçek şudur. Buharinin Uydurma hadisleri Ibn-i Hacer El Askalani(Ibnu Hajar Al Askalani) tarafından ortaya çıkarılmış bir derlemedir.

    Ibn-i Hacer El Askalani Hicri 256 yılında ölen Buhariden 596 sene sonra olduğundan Buhariyi hiç görmemiştir. Bu ehli sunnet ulemasi Buharinin hiç bir zaman bütün bir kitap yazmadığını kabul etmektedirler.

    Şimdi en önemli ve can alıcı soru Şu: Nasıl olurda Ibn-i Hacer hiç olmayan bir kitap hakkında derleme yapar ?

    Şimdi bu garip sorunun farkında olan Ehli sünnet uleması bu boşluğu doldurmak için, İbn-i hacerin derlemesini diğer bir alim olan ve hicri 389 yılında ölen El Khushaymaninin derlemelerine dayanarak yazdığını söylerler. Böylece iki yazar arasındaki boşluğu 463 yıla düşürürler. Şimdi İbn-i hacer ile El Khushaymani derlemeleri arasındaki yıl farkı 463 yıla düşmektedir. El- Khushaymani derlemeleri tek bir kaynak olarak hiç bir zaman var olmamıştır.

    Khushaymani ile Buhari arasında 133 yıl fark vardır. Şimdi bu açığı kapatmak için araya El Firabri (Muhammed ibni Yusuf Ibni Matar el Firabri 231-320) 256 yılında ölen buhari ile 389 yılında ölen Khushaymani ve 852 yılında ölen Ibn-i hacer arasındaki kayıp bağlantıyı sağlamak için araya sokulur. Şimdi araya diğer isimleri soksak bile Buhari ile Ibni hacer arasında 596 yıl vardır. Ehli Sünnet ulemasının kendi kabulüne göre Ibni Hacerden önce hiç bir zaman tam bir Buhari hadis kitabi yoktur.

  3. İthalBilgi.XYZ

    Olabilir…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir