ELÇİYE İTAAT NEDİR?

Adsız

ELÇİYE İTAAT NEDİR?

Birileri çelişkilerle dolu,ALLAH’a ve elçisine ağıza dahi alınamayacak çirkin iftiraları ve içinde her türlü pisliği barındıran hadislerin ASLA dinin kaynağı olamayacağını söylediği zaman karşı taraftan duyduğumuz ilk cümle ‘Ama Kuran elçiye itaat edin diyor!’ olacaktır.
Peki nedir bu ELÇİYE İTAAT ? Elçi neye uymuştur? Din konusunda hüküm verme yetkisi yok mudur ? Hayatı boyunca sadece Kuran mı demiştir ,yoksa Kuran’ın dedikleriden başka bir şey deme, bir şey ekleme yetkisi var mıdır?
Öncelikle bu ifadeyi hakkıyla anlayabilmek için ELÇİYE İTAAT kavramını Kuran’dan ayetlere bakarak inceleyelim :
‘Kim ALLAH’a ve elçisine itaat ederse ve ALLAH’tan korkup sakınırsa işte kurtuluşa erenler bunlardır.’ 24-Nur 52
‘ALLAH’a ve elçisine itaat edin ki merhamet olunasınız.’ 3-Ali İmran 132
‘ALLAH’a ve elçisine itaat edin’ de.Yüz çevirirlerse ,elbette ALLAH inkarcıları sevmez.’ 3-Ali İmran 32
‘Elçiye uyan ALLAH’a uymuş olur.Kim yüz çevirirse çevirsin biz seni onların üzerine Bekçi göndermedik.’ 4-Nisa 80
Sadece birkaç tane örnek ayet verdiğimiz ALLAH’a ve elçisine itaat edilmesi Kuran’da defalarca geçen çok önemli,manidar bir ifadedir.
Ancak bu ifade Din adına yalan uyduran ,İslam’ı hurafe dini haline getiren sözde müslümanlar tarafından gerçek manasından koparılıp dejenere edilmiş,sanki ALLAH’a itaat Kuran ,elçiye itaat hadismiş gibi bir inanç oluşturulmuş böylece hurafelerin dine girebilmesi için bir kapı aralanmıştır.
Kuran’ı tümüyle incelediğimiz zaman hiçbir zaman ALLAH’a ve nebisine itaat denmediğinin ,her zaman ALLAH’a ve elçisine uyulmasının söylendiğini görürüz.Peki buradaki incelik nedir?Neden nebi değil de resul kelimesi kullanılmış ve Kuran bunu hep bu şekilde dile getirmiştir? Şimdi bunu inceleyelim:
‘RESUL’ kelimesi elçi manasına gelir yani KENDİNE AİT OLMAYAN bir iletiyi,mesajı bir kimseden alıp başka bir kimseye ileten kişi demektir.
‘NEBİ’ kelimesi ise NEBE yani yüksekçe bir makamdan alınan haber manasına gelen kelimeden türemiştir,yani nebi kelimesi yüksekçe bir makamdan alınan haberi ileten kişi manasına gelir.
Kuran’da sürekli elçiye itaatin geçmesinin en önemli sebeplerinden biri de elçinin kelime manasıdır:ELÇİ KENDİNE AİT OLMAYAN BİR MESAJI İLETİR.YANİ ELÇİYE İTAAT ONUN ŞAHSINA DEĞİL GETİRDİĞİ MESAJADIR !
Nebi kelimesi bir ünvan ,elçi ise bir görevdir.Bunu şu örnekle açıklayabiliriz:Öğretmenlik bir ünvandır yani siz hep öğretmensinizdir ancak ders verme işini belirli zaman aralıklarında yaparsınız.
Nebi bir beşer olarak hata yapabilir ki bu gayet doğaldır(bkz:33:37,9:43,80:1-11),ancak elçilik ALLAH’tan aldığı vahyi iletmek olduğundan elçi ASLA yanlış yapamaz eğer ki hata yapacak olursa zaten ona verilen görevi yerine getirmemiş olur:
‘Ey elçi ! Rabbinden sana indirileni tebliğ et.Eğer bunu yapmazsan O’nun elçiliğini yapmamış olursun…’ 5-Maide 67
‘…Elçiye düşen açık bir tebliğden başkası değildir.’ 24-Nur 54
ALLAH’a ve elçisine itaat günümüz İslam(!) anlayışında olduğu gibi ALLAH’a itaat Kuran,elçiye itaat hadis yani ALLAH’a ve elçisine itaati birbirinden farklı otoriteler olarak anlarsak o zaman Kuran’da bu deyimin kullanıldığı başka yerlerde karışıklık ortaya çıkaracaktır:
‘ALLAH ve elçisinden kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz müşriklere bir ültimatomdur bu.’ 9-Tevbe 1
Bu ayette eğer ki günümüz İslam(!) anlayışı gibi anlarsak o zaman ALLAH bir ültimatom yazdı elçi de ayrı bir tane yazdı deriz,ki bu ayetin anlamını bozmaktadır ve akıl dışı bir düşüncedir.
‘Bir de ALLAH ve elçisinden insanlara Büyük Hac Günü bir duyuru var.’ 9-Tevbe 3
Yukarıdaki ayet de yukarıdaki ayetle benzerlik göstermektedir.Bu ayetlerden anlaşılacağı üzere ALLAH ve elçisi farklı otoriteler değildir.Hükmü ALLAH koyar elçiye düşense açıkça tebliğ etmekten başka bir şey değildir,yani elçi ne o vahye bir şey ekleyebilir ne de bir şey eksiltebilir:
‘O bize bazı sözler yakıştırsa,biz onu kuvvetle yakalar,sonra ondan vahyi keserdik ve sizden kimse buna engel olamazdı.’ 69-Mearic 44-47
‘Ey inananlar! ALLAH’a ve elçisine itaat edin.İşitip durduğunuz halde ondan yüzünüzü çevirmeyin.’ 8-Enfal 20
Enfal Suresi’nde geçen bu ayette ALLAH’a ve elçisine itaat etmeleri emredilirken ‘işitip durduğunuz halde ondan yüz çevirmeyin’ şeklinde bir ifade kullanılır.Dikkat ederseniz ‘ondan’ zamiri kullanılır.Sırf bu kullanıma bakarak bile yıllardır süregelin yanlış inancı çürütebiliriz:Bu ayette ‘onlardan’ zamiri yerine ‘ondan’ zamirinin kullanılması ALLAH ve elçisinin iki ayrı dini otorite olmadığını,ALLAH’ın gönderdiği ve elçisinin inananlara tebliğ ettiği mesajın TEK olduğunu gösterir.O TEK KAYNAK DE ŞÜPHESİZ MÜBİN(AÇIK) MUFASSAL(DETAYLI) OLAN KURAN’DIR !
Sonuç olarak şunu anlarız:
ALLAH’A İTAAT=KURAN’A İTAAT=ELÇİ’YE İTAAT’tır.
Umarım bu yazı kafamızdaki soru işaretlerini gidermeye yardımcı olur son olarak şu ayeti tüm kardeşlerime sunmak isterim:
KENDİLERİNE OKUNMAKTA OLAN KİTABI SANA İNDİRMEMİZ ONLARA YETMİYOR MU?’ 29-Ankebut 51 

Yazılarımıza yorum yapmayı lütfen unutmayın.

yaklaşık kuranvegercek

Ayrıca kontrol

Şuayb ve Medyen Halkı

Şuayb ve Medyan Halkı hakkında ayetler, Konulara göre ayrılmış ayetler ve sıralanmış ayetler ...

9 Yorumlar

  1. My name is MÜSLÜMAN

    ALLAH’A İTAAT=KURAN’A İTAAT=ELÇİ’YE İTAAT’tır.

    ???

  2. Allah razı olsun..
    emeğine sağlık.. güzel açıklamışsın..

  3. Nebi ve Resul kavramini bilmeyen bir insan, Islam dinini yamuk anlar!

  4. Allah razı olsun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir