AYRILIKTA RAHMET Mİ VAR ?
Ayrılıkta rahmet arayanlar, uydurma hadisler yerine anlamak kastıyla Kuran’ı okurlarsa, fırkalara ayrılmanın, mezhepler kurup helali, haramı,farzı birbirinden farklı yapılar oluşturmanın felaket olduğunu görürler.
Ayrılığı teşvik eden diğer bir uydurma hadis “İçtihad eden yanılırsa bir sevap,isabet ederse iki sevap alır” şeklindedir.Bu hadisle, kişilerin kendi görüşünü“içtihad” adı altında dine sokması kolaylaştırılmış ve hata yapanın sevapalacağı şeklindeki rahatlatmayla, adeta “Dinde hata olur, içtihatta yanlış yapanın az da olsa, yine de sevabı olur” denilmiştir. Bu hadise dayanan mezhep imamları, olaylardan çıkarttıkları sonuçları ve kendi görüşlerini “rey”, “kıyas”, “içtihad” ve “fetva” gibi isimlerle dinin bir parçası haline getirmişlerdir.
Peygamber’in olduğu iddia edilen davranış ve sözler gibi, sahabelerin de davranış ve sözlerinin, aynı Kuran gibi dinin kaynağı kabul edilmesine, bunun üstüne binlerce uydurmanın sürekli olarak eklenmesi, ardından mezhep imamlarının şahsi görüşlerinin ve tüm kaynaklardaki çelişkiler ile farklılıklar arasından kendi tercihlerini seçmeleri ve sonuçta yapılan bu son seçimlerin neticesinde oluşan yapının “din” ilan edilmesi bugünkü mezheplerin İslam’ının hikayesidir.
Yani “mezheplerin İslamı”na göre “din” şunlardan oluşur: Kuran + hadis imamının seçtiği hadisler + mezhep imamının nasih-mensuhla yaptığı yorumlarla Kuran ve hadisler hakkındaki değerlendirmeleri + mezhep imamının kıyas ve içtihad ederek olaylardan çıkardığı sonuçlar + mezhep imamının sahabeyi değerlendirmesi neticesindeki çıkarımları + yeni oluşan olaylara göre sonradan yeni mezhep imamlarının verdiği fetvalar + vs. Mezhep imamlarının tüm değerlendirmelere son noktayı koymaları, son makası vurmaları ve son eklemeyi yapmaları sonucu; bizim “geleneklerin dini”, “mezheplerin dini”, “hadislerin dini” dediğimiz yapı ortaya çıkmıştır.
Yeni gelişen olaylarda ise bu mezheplerin bağlıları olan sonraki devir imamlarının verdiği fetvalar, yaptıkları içtihadlar da sonradan dine eklenmiştir. Örneğin kolonya çıkınca, “necis”(pis) olup kullanılamayacağı,üstümüze dökülürse namaz kılınamayacağı; televizyonun seyredilmesi ile ilgili farklı fetvalar; sigaraya hem helal, hem haram, hem mekruh diyen ayrı içtihadlar; sonradan ortaya çıkan durumlara karşı ilerki dönem mezhep imamlarınca yapılan yorumların, nasıl dine ilave edildiklerinin örneklerindendir.
Tüm bu hazin manzarayı daha da hazinleştiren uydurmalardan biri ise ümmetin yetmiş üç fırkaya ayrılacağını ve bu fırkalardan ancak birinin cennetlik, diğerlerinin cehennemlik olacağını söyleyen hadistir. Bu hadisi nakleden de tüm bu olumsuz manzaranın baş aktörlerinden Muaviye’dir (Darimi, Siyer).
Bu hadise dayanıp, her mezhep kendini cennetlik diğerlerini ise cehennemlik ilan etmiştir. Sunnilerin Şiileri sapık, Şiilerin de Sunnileri sapık ve cehennemlik yetmiş iki mezhepten biri ilan etmelerinde, her iki tarafın da delil gösterdiği hadislerden biri bu hadis olmuştur.
Ehli Sünnet veya Sunnilik diye anılan dört mezhebin taklitçileri ise başta birbirlerine karşı hadis uydurmalarına, birbirlerini sapık ilan etmelerine, birazdan tablolardan göreceğiniz gibi helalleri ve haramları ayrı yapılara dönüşmüş olmalarına rağmen, sonradan “Ehli Sünnet”, “Sunilik” gibi ortak adlarla, bu mezheplerin dördünün birden doğru olduğunu, böylece ancak bu dört mezhebin cennetlik olabileceklerini söylemek gibi bir tevile (yoruma) sapmışlardır.
Ehli Sünnet olanlar bir mezhep imamına uyar ve adeta Kuran’daki bir hüküm gibi onun koyduğu helali ve haramı uygular. Aynı şekilde bir Şii kendi imamına uyar ve adeta Kuran’ın koyduğu hükümmüş gibi onun koyduğu farzı ve haramı kabul eder. İki taraf ise birbirini sapık ve cehennemlik ilan eder. Peki nedir sizin farkınız?
İki taraf da Kuran’ı yetersiz bulup, imamlarına, yani bir insana uyuyor ve onun izahını Allah’ın vahyiymiş gibi kabul ediyor. İki tarafın temel zihniyeti aynı taklitçilik, ama biri % 100 doğru, öbürü sapık oluyor… Sonuçta temeldeki taklit mantığında bir fark yoktur.
Mezheplerin Çelişkilerine 70 Örnekli Tablo
Konular | Hanefi | Maliki | Şafii | Hanbeli |
1 Ölü hayvanın derisi helal midir? | Haram | Helal | Haram | Helal |
2 Yılan balığı yemenin hükmü nedir? | Helal | _ | _ | Haram |
3 Erkeğin kırmızı elbise giymesinin hükmü nedir? | Mekruh | Helal | Haram | Mekruh |
4 Erkeğin sarı elbise giymesinin hükmü nedir? | Haram | Helal | Haram | Haram |
5 Ud, zurna, dümbelek, boru davul çal- mak nedir? | Mekruh | Helal | Helal | Haram |
6 Karga eti yemenin hükmü nedir? | Haram | Helal | Haram | Haram |
7 At eti yemenin hükmü nedir? | Haram | Helal | _ | _ |
8 Midye yemenin hükmü nedir? | Haram | Helal | _ | _ |
9 İstiridye yemenin hükmü nedir? | Haram | Helal | _ | _ |
10 Kırlangıç eti yemenin hükmü nedir? | Helal | Helal | Haram | Haram |
11 Kartal eti yemenin hükmü nedir? | Haram | Helal | Haram | Haram |
12 İlk iki rekatta Fatiha okumanın hükmü nedir? | Vacip | Farz | Farz | Farz |
13 Rüku ve secdelerde tesbih etmek nedir? | Sünnet | _ | Sünnet | Vacip |
14 İlk iki rekatta Fatiha’dan sonra sure okumak nedir? | Vacip | Mübah | Sünnet | Sünnet |
15 Vitir namazının hükmü nedir? | Vacip | Sünnet | Sünnet | Sünnet |
16 Tüysüz bir delikanlıya değen erkeğin abdesti bozulur mu? | Hayır | Evet | Hayır | Hayır |
17 Namazda selam almak abdesti bozar mı? | Evet | Hayır | _ | _ |
18 Namaz kılan kimsenin
önünden geçilmesinin haram olduğu me- safe ne kadardır? |
40 kulaç |
1 kulaç |
3 kulaç |
3 kulaç |
19 Namaz içinde unutarak konuşmak namazı bozar mı? | Evet | Hayır | Hayır | Evet |
Konular | Hanefi | Maliki | Şafii | Hanbeli | |
20 | Namazda “ah” ve “of” demek namazı bozar mı? | Evet | Hayır | Evet | Evet |
21 | Abdestin farzları kaçtır? | 4 | 7 | 6 | 7 |
22 | Abdesti belli bir sıra ile almak farz mıdır? | Hayır | Hayır | Evet | Evet |
23 | Abdesti ara vermeksizin almak farz mıdır? | Hayır | Evet | Hayır | Evet |
24 | Abdestin sünnetlerinin sayısı kaçtır? | 18 | 8 | 30 | 20 |
25 | Misvak kullanmak sünnet midir? | Evet | Hayır | Evet | Evet |
26 | Abdestte ellerin, yüzün ve kolların üçer kere yıkanması sünnet midir? | Evet | Hayır | Evet | Evet |
27 | Abdestte kulaklar kaç defa mesh edilmelidir? | 1 | 1 | 3 | 1 |
28 | Abdesti bozan şeylerin sayısı kaçtır? | 12 | 3 | 5 | 8 |
29 | Cinsel organına dokunmak abdesti bozar mı? | Hayır | Evet | Evet | Evet |
30 | Namazda kahkaha ile gülmek abdesti bozar mı? | Evet | Hayır | Hayır | Hayır |
31 | Deve eti yemek ve cenazeyi yıkamak abdesti bozar mı? | Hayır | Hayır | Hayır | Evet |
32 | Abdest şüphe ile bozulur mu? | Hayır | Hayır | Hayır | Evet |
33 | Kan akması abdesti bozar mı? | Evet | Hayır | Hayır | Hayır |
34 | Delikli meshin üzerinden mesh etmek caiz midir? | Evet | Evet | Hayır | Hayır |
35 | Gusül abdesti almayı gerektiren sebeplerin sayısı kaçtır? | 7 | 4 | 5 | 6 |
36 | Gusül abdestinin farzları kaç tanedir? | 11 | 5 | 3 | – |
37 |
Umursamazlıktan veya tembel- likten dolayı namaz kılmayanın hükmü nedir? |
Hapsedi- lir, kanatılana kadar dövülür, öldürülür |
Tevbe etmezse öldürülür |
Üç gün içinde tevbe etmezse öldürülür |
Üç gün içinde tevbe etmezse öldürülür |
Konular | Hanefi | Maliki | Şafii | Hanbeli | |
38 | Ezanın sözleri peşpeşe okunmasa da geçerli olur mu? | Evet | Evet | Hayır | Hayır |
39 |
Namazı bitirirken selam vermenin farz olduğu miktar nedir? | Farz değildir | 1 tarafa vermek farzdır | 1 tarafa vermek
farzdır |
2 tarafa vermek farzdır |
40 |
Erkeğin avret yeri neresidir? |
Göbeği ile diz kapağı arası | Ön ve arka uzuvları | Göbeği ile diz kapağı arası | Göbeği ile diz kapağı arası |
41 | Ölüyü yıkarken ağzına ve burnuna su vermek gerekir mi? | Hayır | Evet | Evet | Hayır |
42 |
Cenaze namazı, namaz kılmanın yasak olduğu kaç vakitte kılınmaz? |
5 |
3 |
Her vakitte kılına- bilir |
3 |
43 |
Ölü, gömülmek için öldüğü yer- den başka bir yere nakledilebilir mi? |
Evet |
Evet |
Hayır |
Hayır |
44 | Ramazan orucu için hergün ayrı ayrı niyet etmek şart mıdır? | Evet | Hayır | Evet | Evet |
45 | Kan aldırmak orucu bozar mı? | Hayır | Hayır | Hayır | Evet |
46 |
Erkek ve kadının ziynet eşyalarından zekat vermeleri farz mıdır? |
Evet |
Hayır |
Hayır |
Hayır |
47 | Kâğıt paradan zekat vermek farz mıdır? | Evet | Evet | Evet | Hayır |
49 | Topraktan çıkan her şey için zekat vermek farz mıdır? | Evet | Hayır | Hayır | Hayır |
50 | Balın zekatını vermek farz mıdır? | Evet | Hayır | Hayır | Evet |
51 | Kiralanan veya emanet alınıp ekilen toprağın zekatını vermek farz mıdır? | Hayır | Evet | Evet | Evet |
52 | Zeytinin zekatını vermek gerekli midir? | Evet | Evet | Hayır | Evet |
Konular | Hanefi | Maliki | Şafii | Hanbeli | |
53 | Yem ile beslenen ve çalıştırılan hay- vanlardan zekat vermek farz mıdır? | Hayır | Evet | Hayır | Hayır |
54 |
Koyun ile keçi kaç yaşlarında olursa zekatı farzdır? | Koyun 1
Keçi 1 |
Koyun 1
Keçi 1 |
Ko- yun1 Keçi 2 | Koyun 1/2 Keçi 2 |
55 | Kadın yanında kocası olmadan hacca gidebilir mi? | Hayır | Evet | Evet | Hayır |
56 |
Acizlik veya zaruret yüzünden
hacca gidemeyen kişinin kendi yerine başkasını göndermesi caiz midir? |
Evet |
Hayır |
Evet |
Evet |
57 | Haccın şartı kaç tanedir? | 2 | 4 | 5 | 4 |
58 | Şeytan taşlarken atılan taşın cemreye düşmemesi caiz midir? | Evet | Hayır | Hayır | Hayır |
59 |
İpeğin üzerine oturmak, yaslanmak, yastık olarak kullanmak, duvar örtüsü yapmak haram mıdır? |
Hayır |
Evet |
Evet |
Evet |
60 | Erkek çocuğa ipek giydirmek caiz, midir? | Hayır | Hayır | Evet | Evet |
61 | Gümüş ile süslenmiş kaptan su içmek ya da abdest almak caiz midir? | Evet | Hayır | Hayır | Hayır |
62 | Sakalı kesmek haram mıdır? | Evet | Evet | Hayır | Evet |
63 | Tavla oynamak haram mıdır? | Hayır | Evet | Evet | Evet |
64 | Satranç oynamak haram mıdır? | Evet | Evet | Hayır | Evet |
65 |
Cinsi tecavüzde bulunulan hayvanın hükmü nedir? | Öldürü- lür, eti yenmez | Öldürül mez, eti yenebilir | Öldürül- mez, eti yenebi- lir |
Öldürül- mesi gerekir |
66 | Şarap ve diğer sarhoş edici maddelerin içilmesinin cezası kaç değnektir? | 80 | 80 | 40 | 80 |
67 | Dinden döndüğü için öldürülen bir kişinin malı mirasçılarına verilebilir mi? | Evet | Hayır | Hayır | Hayır |
68 | Dinden dönen kadın öldürülür mü? | Hayır | Evet | Evet | Evet |
69 | Bir kadının hakimlik yapması caiz midir? | Evet | Hayır | Hayır | Hayır |
70 | Köpek necis bir hayvan mıdır? | Hayır | Hayır | Evet | Evet |
“DİNLERİNİ PARÇA PARÇA AYIRIP,GRUP GRUP OLANLARLA SENİN HİÇBİR İLİŞKİN YOKTUR. ONLARIN İŞİ ALLAH’A KALMIŞTIR; SONRA ONLARIN DURUMUNU HABER VERECEKTİR.” EN’AM 159
YORUMLARINIZI BEKLİYORUZ…
siz kime hizmet ediyorsunuz hanefi mezhebinde guslun farzının 11 olduğunu hangi kaynaktan gördünüz veya dinimizin böyle farklı kollara ayrılmasının kime ne zararı var nasıl bişey olmasını isterdiniz tek tip bir şey olmasını isterdiniz şu an hiç bir meshebin bir biriyle sıkıntısı yok eğer bir insan oruç tutuyorsa namaz kılıyorsa kelimeyi şahadet getiriyorsa durumu varsa hacca gidiyorsa zekat veriyorsa hangi meshepten olduğunun veya eğer yolunu kendi bulacak düzeydeyse pek bir şeyin önemi yok bırakın boş işler le uğraşmayı meshepler çıkalı yaklaşık 1300 yıl olmuş inanan insan ne senin yazına itibar eder nede şu an medyadaki medya hocalarına
Dini dosdoğru tutun;
onda bölünüp fırkalara ayrılmayın.42 Şura Suresi Ayet 13
“Hep birlikte Allah’ın ipine
yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah’ın üzerinizdeki
nimetini hatırlayın.” (3/103
“Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra,
çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın.
Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır.” (3/105)
“O halde sen yüzünü, bir hanîf (Allah’ı birleyen) olarak dine,
Allah’ın insanları üzerinde yarattığı fıtrata çevir.” (30/30)
“Onlar ki, dinlerini parçalayıp
hizipler/fırkalar haline geldiler. Her hizip kendi elindekiyle
sevinip övünür.” (30/32)
“Kendilerine ilim geldikten sonra, sadece aralarındaki
kıskançlık ve azgınlık yüzünden fırkalara bölündüler.”
(42/12)
Dinimizin böyle farklı kollara ayrılmasının zararı suriyedeki iç savaştır. Hepsi müslümanım diyor ama biri diğerine kafir diyor.
Kollara ayrılmasının sebebi hadislerdir .